Close
frame-7

Tajribali dizaynerning 5ta printsipi

1. Asosiy muammoni hal qilishni boshlashdan oldin uni tushunib oling.
Siz mahsulotingizni ishlatadigan odamlar duch keladigan dolzarb muammolarni hal qilishga e’tiboringizni qaratishingiz kerak. Shu muamoni yechimini tag’dim etadigan dizayni yaratishingizdan oldin, darhol muammoning mohiyatini aniq tushunib olishingiz muhimdir! Dizayner samaradorligining muhim omillaridan biri bu “nima uchun” degan savolga javob berishdir. Noto’g’ri muammolarni hal qilish uchun vaqtingizni sarflamasligingiz kerak.

2. Hech qachon hech kimni xafa qilmang.
Sizning vazifangiz ijobiy foydalanuvchi tajribasini yaratish va shu sababli ijobiy fikrlarni qabul qilib olishdir. Siz o’zingizning foydalanuvchilaringizga zarar etkazmasligingizga ishonch hosil qilgandan song, foydalanuvchining muaommosini hal qilishingiz kerak. Hayot ko’plab muaommoni keltirib chiqaradigan manbalariga to’la, shuning uchun hayotda o’zingizning maqsadingiz sifatida muammoni keltirib chiqarish emas, balki uni yechishni maqsad qilib qo’ying.

3) Ishlarni sodda va intuitiv tuting.
Siz yaratgan narsalardan foydalanish, o’rganish va ehtiyojlarga moslashish oson bo’lishi kerak. Odamlar ko’pincha sezgi bilan boshqariladi, ammo sezgi ongli fikrlashga kirmaydi, shuning uchun intuitiv foydalanish uchun keskinlashtirilgan yechimlardan foydalangan holda, siz foydalanuvchilarning mahsulotingiz bilan muloqa ta’sirini soddalashtiring, bu ularga engillik va zavq bag’ishlaydi.

4. Foydalanuvchi siz emas, tan oling)
Muayyan sohada ishlaydigan barcha odamlar kasbiy deformatsiyaga ega, kognitiv buzilish deb nomlanadi. Sizga sodda va ravshan bo’lgan narsalar foydalanuvchilaringizga har doim ham unchalik tushunarli emas. Fikrlash jarayonlari, atrofimizdagi dunyoni sub’ektiv anglash, tarbiya, geografiya, madaniyat, tajriba va boshqa juda xilma-xil omillar dunyoqarashimizga katta ta’sir ko’rsatadi. Sizning mahsulotingiz foydalanuvchilari, barcha siz o’ylagan o’ziga xos fazilatlarga ega bo’lish ehtimoli juda kam.

5. Empatiya – bu tushunish
Empatiya – bu boshqa odamning his-tuyg’ulari va holatiga javob berish, empatiya inson bilan nima sodir bo’layotganini hissiy darajada aniq ko’radi va tushunadi. Empatiya boshqalarning qarashlari, hissiyotlari va hissiyotlarini tushunishga va baham ko’rishingizga yordam beradi. O’zingizni boshqalarning o’rniga qo’yganingizda, o’zingizdagi ba’zi his-tuyg’ularni uyg’otadigan narsa haqida iloji boricha ko’proq savol berishga harakat qiling. Muammoni to’liq chunmaganingizcha ozingizga savol berishdan tohtamang. Agar foydalanuvchilarning his-tuyg’ularini va nima uchun ular malum bir narsani qilishlarini anglaganingizda, ularning muammolariga yechim topishingiz va ularning hayotini yaxshilashingiz mumkin.

Telegram kanalga ulanish

(194 marta o'qilgan, bugun 1 marta o'qildi)

O'xshash maqolalar:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© 2021 Dasturchi.Uz | WordPress Theme: Annina Free by CrestaProject.
%d bloggers like this: